4880735386 14c0e46a9b Kalıcı makyaj caizmidir ?

Facebook fıkıh dersleri grubumuzun hocası www.eskieserler.net adresinin sahibi Muhammed hocamızın , grupta sorulan sorulara verdiği cevapları sizler için de faydalı olması dileğiyle bloğun islam bölümüne eklemeyi düşünüyorum…

Kalıcı Makyaj ;Deri altının goze hoş gorunecek şekilde guzellik kasdıyla renklendirilmesi dir.Bu tanıma göre sorunuzu cevaplayacagım. Sorunuzun cevabı niteligi itibarıyla çok boyutludur.
Kadınların eşleri için süslenmeleri boyutundan caizdir.
suslenilirken kullanılan malzemenin necis olup olmama boyutu , pigment boyalardaki kimyasallar saglıga zararlı degillerdir.Necisligiyle alakalı bir tıbbi tesbit henuz okumadım . Necaset boyutuyla da necisligi sabit olmadıgından caizdir.
vucuda deri altına boya surulmesi boyutu,derinin hoş gorunmek kasdıyla dogal yollardan renklenmesi ya da renklendirilmesi caizdir. Deri altına ilaç enjekte edilmesi sakıncalı degildir. Ama deri altına kadar guzellik kaygısının taşınması güzel gorunme kaygısının normal degerlerin ilerisine gittigini gostermesi itibarıyla dikkatli olunmaya baslanılması gerektigini gosterir.
süslenerek evden dısarı cıkma boyutu yla bu makyajı yapan evden dısarı cıkarken iki durumla karsı karsıyadır. Suslenerek evden çıkanların hakkındaki hadisi seriflere muhatab olur . bu çerçevede günakharlık durumu söz konusudur. Ya da susledigi vucut azalarını baskalarına gostermeden dısarı cıkar ve evine geri doner ve gunaha dusmemiş olur. Gorunur vucut azalarını kapatmama durumu varken kapatarak gezme durumuna girmek oldukca sıkıntılı bir durumdur.


Yabancılarla goruşme boyutu , bu sekilde kendini guzelleştiren kadının başka erkekleri salt yuzune bakıldıgında etkilemesi durumu oluşuyorsa , eşinden başka erkeklere fitne olmaya sebebiyet vermesi sebebiyle iki durum sözkonusu olur; Ya eşinden başkasına yuzunu gostermeyecek ya da baskalarıyla konusurken perde arkasından konusacak , dısarı cıkarken yuzunu kesinlikle ortecek .( bir kadının guzelliginin normal insan guzelliginin uzerinde oldugu durumlardaki sıra dışı tedbirleri hayatında uygulayacak.)Ya da aslı caiz olsa da bu tur bir uygulamadan uzak duracak.
Boyanın saglıga zarar vermesi boyutuyla , saglıga bir zararı sabit oldugu takdirde saglık acısından caiz olmaması ya da haramlık durumu olusur .su bazlı pigment boyaların saglıga zararlı olmadıgı boya piyasasında genel kabul goren bir anlayıştır. Bugun giyim sektorunde kullanılan en zararsız boya turunun su bazlı pigment boyalar oldugu soylenilmektedir.

Saglık sorunlarıyla alakalı olarak bu tur bir makyaj kullanarak vucut normal goruntusunun saglanılması boyutuyla kullanılması ise saglıga zararlı olmadığı genel kabulu çerçevesinde caiz olur. (Yüz ya da vücutta oluşan vitiligo veya sedef hastalığı gibi cilt rengi kaybı durumunda, -Yara veya ameliyat dikiş izlerinin kapatılmasında, -Herhangi bir sebeple göğüs ameliyatı geçirmiş ve meme ucu renk ve şekil bütünlüğü bozulmuş kişilerde,-Kemoterapi ve kanser tedavisi sonucu dökülen kaş ve kirpiklerin yeniden oluşturulması gibi medikal amaçlarla da kullanılarak bu kişilerin sosyal hayatlarını daha mutlu devam ettirmelerinde bu tür yöntemler kullanılmaktadır .)

vucud üzerindeki meşru olan ve olmayan tasarruflardan olup olmaması boyutu ile ise algılayabildigim kadarıyla bedensel ve ya organsal bir degisiklik içermemektedir. Boya ve işlem Kalıcı degildir , geçirgendir. Konunun uzmanı doktorlar bir mahzuru yoktur derse bu boyutla da caizlik cercevesinde kalır.
Hulasa olarak Suslenen (makyajlı) kadının suslu (makyajlı) haliyle evinden çıkması ve ziynetini gostermesi caiz olan boyutuyla ve gosterebilecegi insanların sınırlılıgı boyutuyla kadınlara hayat alanını daraltacagından caiz olmaz. Ama bu sıkıntı dikkatli olunarak ve geregi yapılarak aşılabilirse cevaz durumu oluşur.
Bu tur boyaların saglıga zarar lı olmadıgı ,genel kabul goren bir anlayıştır. Ama Doktorların ve konunun uzmanlarının 3-5 senelik donemler sonucunda yeni elde edilen verilere gore saglıga zararlıymış ve şu hastalıga bu hastalıga sebep veriyormuş gibi açıklamalarına sık sık rastlanması göz önünde tutulursa ciddi manada ihtiyatlı olunmasını tavsiye etmek durumundayız.
Kadınlar eşleri için bu çerçevede bir guzelleşme cabasından dini açıdan muaftırlar. Bu tür makyaj ve güzelleşme gayretleri içine girenler gercekten eşleri kendilerinden razı olsun diye bu sıkıntıya giriyorlarsa bundan daha cok eşlerini kendilerinden razı etme yolu vardır onları da ihmal etmemelidirler.
Kendilerini guzel hissetmeye önem verdiklerinden (modern tabiriyle kendilerine olan saygılarından) dolayı bu meşakkate katlanıyorlarsa bunda da bir beis yoktur. Eşlerinden başkası içinse iman ve Salih amel tadilatına ihtiyaçları var demektir